Projectvertegenwoordigers bepalen het definitieve ontwerp
Elke groep stelde zijn ontwerp voor, met de bijhorende voor- en nadelen. Dit alles werd dan ook doorlicht in een constructieve en opbouwende sfeer. Het was een plezier om de kritische bemerkingen van leerlingen over elkaars voorstellen te horen.
Ontwerp W5WWa1 |
Er werd een indeling gemaakt volgens de voorstellen die rekening hielden met een technische ruimte. Alles werd respectvol en vakkundig becommentarieerd; enkele voorstellen werden niet weerhouden. Het respectvol omgaan met de andere ideeën is wel meegenomen als een leermoment.
Er was geen sprake van favoritisme of onderlinge concurrentie, zelfs bij het definitief beoordelen van een eigen voorstel stemde sommige groepen voor de concurrentie en omgekeerd. Een mooi moment in deze vergadering om te onthouden.
Een asymmetrische opstelling van de containers kon bij de meeste ontwerpen plaats vinden. Door de afmetingen van ramen en deuren aan te passen kon er bij sommige ontwerpen meer dan 3 opstellingen praktisch toepasbaar gemaakt worden. De leerlingen waren soms zelf verbaasd dat zij dit bij hun ontwerp konden realiseren. Creativiteit zit soms een beetje verborgen, prachtig dat leerlingen dit nu ook ontdekt hebben.
Een dikke proficiat aan alle leerlingen die hebben meegewerkt en ontwerpen hebben besproken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten